24 September 2011

layan teh BOH + JIGS snack sambil melepaskan kerinduan tahap gaban terhadap belog bersawang berhabuk dan berlipas neh ~

Assalamualaikum warahmatullahi wabarokaaatuh ~

agak exited ya kali ne..disebabkan oleh beberapa faktor yang amat menjadi dalang pemisah daku dan diri mu wahai belog ku yang bersawang (sawang nama pengarah kolej kami) haha..lamaaa baru aku dapat hupdet belog aku neh..al maklum la..bz memanjang..dekat2 mau exam lagi ne..adedehh..ahaha..trep study lagii.maka..b dengan aktiviti laen..

mari kita mengambil contoh ya wahai readers2 dan followers2 yang setia dan tegar membaca WD ne..pertandingan boria..antara kumpulan tutorial di KML ne..and aq jadi pekong untuk grup kami..haha..punya la sejukk tyme d atas pentas tyme tuu..behh..gilak eh..suda la ramai student datang tengok..lecturer pun bderet jugak..yang penting..ada Mr Pek jugak tengok sekali..haha..for ur information..Mr Pek ne kiut and encem ++..hho..aku dengar memang agak ramai jugak la student yang minat dengan dya ne..apatah lagi student cina..hho..maksud nya..banyak saingan ku orang cina la ne kn?? haha..sedang kann dalam kelas aku ja pun..3 orang bha kami bersaing tu..i mean..sukak teok Mr Pek..hha..ui..perhatian kepada student KML yang baca pasal ne...plez don't tell anyone arr..keep it as a secret..hahaha..lucu laa..tapi kami just minat2 jaa..yala..orang comel..sapa nda suka kan..haha..alaa..jau suda melencong dari cerita boria.. cerita Mr Pek puak..tapi nda pa la..at least u ols tau sapa tu Mr Pek kn..haha..sambung balekzz cer boria tadi..kami dapat 3rd place out of 8 groups..oke what? huhu..even kami jarang praktis dan bwat step sendiri..kami mampu jugak untuk meraih tempat ke tiga..so aq sebagai pekong pun turut berbangga jugak la..haha..aku memang enjoy la ikut pertandingan ne..hhu..fazleeayu bha ne..bila nda enjoy oww kalau bab bab seni ne..acece ~

 handalan-handalan tutorial BP2T15..hahoo !!

 with ma best friend..dorang dapat no satu.aku dapat no 3 ja..haha
 ne tyme latihan before the cempetition day..ne tyme kami ada klas koko..huhu..semat kan last stand kami? haha
ne aku dengan Ranel..banyak peminat nya ne..semboi kan..ada cer jugak di sebalik gambar ne..mau cer la..hehe..tyme kami bertanding tu kan..tuu nmpak tu yang d stage ada tempat LCD ?? naa..gambar ne yang kuar tyme slide show kami latihan2..suma orang yang teok gambar ne pun teriak..haha..mesti banyak yang snagka lain2 kan.padahal kami memang suka ambik gambar berdua punn..ada lagi banyak gambar kami berdua..tapi mals mau huplod..lambat bhaa..penat tunggu..mengantok suda ne..haha :D

tapi..dalam pada bersenang senang..bersuka ria..hati gumbira ne..aku nda puas hati jugak la dengan orang yang urus mengurus program Malam Ekspresi Dinamika MED untuk esok ne..ssebab apa..haa..ne mau cer la ne..dengar bagus2 dan..buang yang keruh.ambil yang jernih yaa..ada la AJK dorang ne..buat iklan d notice board..before cuti raya lagi tu iklan d papar kan..pasal tawaran terbuka untuk buat persembahan tyme MED esok..so..aq pun x mau la melepas kan peluang ne..aq sms la no telepon yang tertera d iklan tuu...iklan tu cakap..sapa cepat dya dapat..terhad..banyak laa dya cakap dalam iklan tu..oke..aku pun mcg laa c AJK ne..aku bagi nama, no matriks dengan tutorial group skali..aku bagi tau jugak la ngan dya yang aq mau acara menyanyi..kan aq ada bakat dalam nyanyian..haha..*perasan ! after taht dya cakap oke..bhaa..balik dari tawau..ke cne lagi balik..aku pun dengan semangat nya membawa alatan2 senjata spt baju yang cantek2..mekap yang kalerpul..blusher yang merah mantap..lipstik yang merah menyala..untuk aq pakai tyme bwat performance nanti..tup tup..aku tanya balik dengan AJK yang baik hati sangat yang mengurus tu..dya cakp nama aku not in list..sebab bukan dya la pulak yang mnegurus tu acara..aii..aku pun bingung..nda tau mau buat apa..so..aku undur diri ja laa..huu..nda pa..maybe bukan rezeki aku mau tonjolkan bakat aku untuk malam esok..xpaa..tggu tahun depan..sem 2..tyme kami ambik subjek kemahiran dinamika ne..suma aq ikut nanti ne..revenge..hahaha !! :D teda laa..maen2 jaa..nda pa laa..aq redha ja la ngan jalan takdir hidup ku ne..haha..lupa kan ja a cer nda jadi buat performance tyme MED..hhu..walau bagaimana pun..aku tetap buat performance jugak..tapi in group laa..ngan budak2 tawau jugak..ada satu budak tawau tu..c khai nama nya..dya minta tolong aku masok dlaam sketsa dya untuk malam esok..naa..d cne kita boleh nampak lah kan..walaupun nda jadi buat persembahan nyanyian..lakonan kan ada..jadi jemputan pulak tu haa..haha..ambik engko..padan muke wahai AJK yang x bertanggungjawab dalam melaksana kan tugas..ha hoo !!

next cer pulak..haa..baru2 ne kan aku birthday..10 SEPTEMBER..bersama dengan beberapa orang yang sama jugak dengan tarikh lahir aku..iaitu..kak pidang..abang alip..pacik seddik..surianah *schoolmate..and pada ari jadi aku tu jugak..kawan2 aku yang tersangat lah baik hati..dorang collect2 duit untuk beli kek..untuk raikan hari jadi aku dengan surik..tapi oke lah kan..kira bagus jugak aku dengan surik ne sama birthdya..nda perlu dorang beli kek banyak2 dalma masa yang berlainan..hehe..by the way..untuk semua2 kawan2..families..kenalan2 yang wish aku..nda kira la wish aku face to face ka..thru FB kaa..texting ka..calling2 kaa..janji wish..tenkiu soo much..aku terharu sangat2 bila kamu orang semua wish aku..aku rasa disayangi sangat2 tyme hari jadi aku tu..*tyme hari jadi aku jaa..haha

 the birthday girls..may Allah bless both of us.. amin :)
jalan2 shopping barang dapur ne..haha

after that..aku mau cer kamu cer yang be ne..cer pasal kawan baek aku yang baruuu..huhu..ada 3 ekor anak teruna yang memang dari dulu kawan baek..pastu plus ngan aku lagi pulak..haa..ngam kan..cantek suda kan..3 kumbang satu bunga..haha..tapi bunga nya rock2 jugak..haha..aku mau cer la..keakraban kami..macam orang yang suda kawan dari kecik ne bhaa..adui..memang bez la bekawan dengan 3 ekor ne..dorang sporting..boleh di katakan satu kepala jugak la dengan aku..haha..memang jenis yang gila2 ne..tapi yang bagus nya berkawan dengan dorang ne..nakal2 pun..dorang pandai..huhu..bole la jugak aku minta ajar lau ada yang aku nda paham dalam kuliah tu..ow ya..cer punya cer..tapi nama dorang aku nda bagi tahu..haha..kiliksszz..1st ne..nama nya Mohd Zulfiqar..i called him pikar ja..2nd..Mohd Faizal..i calleh him along..pikar yang cakap nama dya along tyme kami first kenal dulu..eh..bukan dulu..baru jugak tahun ne..tyme masuk matriks ne..hhe..and the 3rd one ne..nama nya Alwan..ne pelik sket nama nya kan..agak unik jugak la..jarang orang ada nama macam dya ne..aku pun first tyme jugak dengar nama mcam nama nya ne..hhu..aku panggil dya alwan laa..panggilan manja..udang..haha..aku pikar ngan along satu kulia..kalau dalam dewan kuliah tu..mesti kami tiga dduk sama2..along..aku..pikar..aku yang dduk d tengah2..kalau aku datang dulu..aku pok kan tempat untuk dorang..lau dorang datang dulu..dorang la yang pok kan aku tempat..lau dulu aku terpaksa halau orang kalau mau duduk d sebelah kiri kanan aku..sebab kan pok kan untuk dorang dua kan..tapi sekarang..lau aku dduk..teda suda student lain dalam dewan kulia tu pegi duduk sebelah2 aku..dorang tau suda ada orang aku tempahkan..iaitu along dan pikar.alwan lain kuliah..sebab kami lain modul..hhe

from left : pikar, aku, alwan, along
naa..rapat kan kami..macam bekawan dari kecik ja..haha..maka baru jugak kenal tyme d KML ne..:D
ala..blur..tp nda pa..keakraban tu yang penting..haha..ummie aku pun suda kenal dorang ne..umi suruh dorang jaga aku..naaa..aku ada 3 orang penjaga la sekarang..ahaha..macam baby jugak bha mau d jaga2..kn? haha..ummie2..ish3

untuk akitiviti esok pulak..aku akan bertugas..jadi AJK stastistik untuk acara lumba lari 1 KML..pikar ngan alwan akan involve jugak dalam acara ne..aku pun mau ikut jugak..tapi malas la..haha..mau belari lari agi..adui..bisa itam deh gue..haha..terpaksa la pkai krim pencerah fair n loply ne..agar terlindung dari sinaran UV..acece..macam iklan..haha..tu untuk siang..dalam jam 9 msti ready2 suda..jam 1 start acara..then malam aku ada sketsa pulak..huhu..nanati kan kemunculan geng tawau yaa..haha..lucu gilak bha cerita sketsa kami ne ..aduii..kik2 bhaa..kami spontan ja..tapi ada jalan cerita laa..tapi teda dialog2..huhu..habis la esok malam..behambur laa...haha..tapi tadi tyme rehearsal..oke ja persembahan kami..lecturer yang nilai pun ketawa n terhibur la kot dengan presembahan kami..harap2 esok pun akan jadi oke jugak la macam rehearsal tadi..ermm..waktu suda tyme..so aku pun mau masuk tidur sua ne..tapi macam bosan bha kan lau entry penuh dengan tulisan ja..aku huplod gambar la dlu..untuk tayangan dan enertaintment..haha..bhaa2..kejap arr..wait3 :)

bhaa..suda huplod..tu ja yang mampu d huplod..nanti2 lagi..uik..jam 2.30 suda oww..tyme2 tidur suda ne..memang kalau broadband suda d tangan..masa jalan pun nda sedar..padahall tadi tyme raptai..pening2 suda kepala gara2 mengantok..sekali nya depan leppie..naa..nda terasa..kenak2 lagi udpet WD ne..haha..gila eh..bhaa..nanti ada cer..aku updet lagi yaa..pinjam bb emik lagii..hhee..thengs to my BFF emmy nurulazwana :)

p/s : 1. i'm single now..and happy to be like diz..dont ask me why bcoz i'm gonna answer you 'no comment' hhe :)
2. sangat merindui family :(

-fazleeayu-

24 August 2011

i'm HOME :)

assalamualaikum warahmatullahi wabarokatuh :)

makanan di rumah sedap ! d rumah ada aer sejuk..d KML mesti mau beli ais batu dulu..baru dapat minum aer sejuk..haha..nikmatilah hidangan yang ada d rumah anda sekalian..makan sampai licin ! haha *mukadimah*

setelah tiga hari dua malam aq berada d rumahku syurgaku ne..baru aq mengupdet belog pagi ne..aku sampai tawau tanggal 21 jam 6 pagi..naek bas..optis jaya..oke la bas nyaa..nda laju..gud..hehe..mengutamakan keselamatan ketika berada di jalan raya..i loike..hhe..tapi nyaa..sekarang nyaa..msalah nyaa..belum lagi aku pegi melalap ne * makan nc lalap..ne yang wajib d makan sebelum balek labuan ne..haha..tp nda tau lagi bila masa yang sesuai mau p sana tepi laut makan..hho..maybe nanti tyme ada kazen dari kk..baru pegi ramai2..yahuu..lagi siok..oke la..supaya senang nampak kan..kita buat list laa..haha

senarai aktiviti / perkara yang wajib d buat semasa berada d tawau :

1. sahur dan buka puasa d rumah..*suda
2. makan nasi goreng lalap..*belum
3. jumpa kawan2..*suda separuh..separuh lagi belum
4. buat kuih raya..*suda
5. minta duit raya dengan orang yang sudi bagi..haha *belum
6.wish suma name list yang ada dalam hp "selamat hari raya aidilfitri"
7. minta maaf dan memaafkn :)
8. open house
9. lepak hewaii
10. togeh xP
11. buat homework..haha
12. study fizik
13.  buat task kimia
14. tunggang Chotty :)
15. bagi hadiah hari jadi untuk dear kesayangan :)
16. date ngn dearkesayangan
17.buka puasa ngan dear kesayangan
18. download lagu yang paling baru..haha
19. tidur ngan ummie n adek2
20. minta spen buka puasa ngan cegu..haha

oke la suda list aq ne kot..20 pn cukup la..haha..boleh la buat rujukan kalau lupa nanti..haha..oke la papai..mau buat homework dlu..chauu :)

-fazleeayu-

15 August 2011

balik kampung ! :D

assalamualaikum warahmatullahi wabarokatuh ~

Perhatian kepada semua warga Tawau dan warga KML..seorang pelajar yang bernama Nurul Fazeeayu Fazeela bt Ab Kadir akan bertolak dari Kolej Matrikulasi Labuan ke Tawau dengan cara menaiki Feri Labuan Express pada tarikh 20/08/2011..jam 1 petang mengikut jam labuan dan jam 7 malam mengikut jam United Kingdom..kemudian tiba di jeti Jesselton KK lebih kurang pada pukul 4 petang..kemudian me'round' KK untuk mencari tempat berbuka puasa..atau mungkin juga di jemput oleh keluarga yang menetap di KK iaitu Nor Beddary binti Hj Omar merangkap mak cik kesayangan c Cik Fazleeayu ini tadi untuk berbuka di rumah sahaja..*best g bukak posa d rumah kot..haha*..sambung cerita..approximately pada pukul 8 malam..perjalanan akan diteruskan dengan menggunakan bas yang telah disewa khas untuk membawa rombongan pelajar KML yang ingin pulang ke hometown sweet hometown iaitu TAWAU..dengan bermodalkan tambang sebanyak RM50 sahaja..kami dijangka sampai ke destinasi yang dituju dalam pukul 6 pagi pada tarikh 21/08/2011 iaitu bersamaan dengan hari kejadian hari kelahiran orang kesayangan si Cik Fazleeayu ne..Nuur Hiszam Mohd..tapi sayang sekali..mereka tidak dapat menyambut nya bersama kerana si Hencik Sham nya berada nun jauh di Kuala Lumpur..manakala Cik Fazleeayu nya noon jauh di Tawau..huh..*sabo je la*..haha..penat aku berskema..enough with this..haha

oke..tadi tuu crita pasal perjalanan aku balik ke kampung..haha..sedap sikit bunyi nya kan lau guna perkataan 'kampung'..maka Tawau tu bandar..haha..tapi ngam la bha tu kan kampung..dengan suasana hampir2 mau raya lagi ne..adess..nda sabar sungguh kami mau get out from this labuan..but we'll miss UK..haha..Tawau tetap kam 1 di hati ku..miahahaha..

baru2 ne ada baaanyak aktiviti2 yang di anjur kan ole KML ne..yalaa..sempena bulan Ramadhan yang penuh barakah dan keberkatan ne kan..ada la mukak aku, maharani, emmy masok website KML..haha..this is the second tyme our face can be found in that website..huhuuu..sila jangan jeles ya kawan2 :)

antara aktiviti2 yang bez tu..MAYANG..masih ada yang sayang..konvoi ne macam rancangan tv3 Bersamamu tu jugak laa..alaa..yang bagi2 sumbangan untuk orang yang memrlukan bantuan tuu..haa..program tu la yang kami ikut..bez..kami ikut kereta lecturer..kereta sir Affendy..ketua unit peperiksaan d KML..hho..student yang laen naek bas KML..kami ja special..naek kereta lecturer..haha..alhamdulillah..peluang emas jangan ditolak..oleh kerana kami ikut kereta sir Affendi jugak laa muka kami bertiga masuk website KML..haha..setiap rumah yang kami ikut..kan rumah2 yang kami pegi tu rumah kampung..so..bas besar sebesar bas KML tu nda dapat masuk jalan kecil..kereta ja yang muat..so student yang dok dalam bas tu kena tunggu la dalam bas..nda dapat masuk kn..yang untung nya kami laa..ikut kereta sir..dapat masuk dan jadi wakil pelajar sekali untuk bagi sumbangan..alhamdulillah..

next event..baru ja berlaku tadi..Majlis Berbuka Puasa Perdana..melibatkan semuuuaa warga KML..lecturer..staff..student..polis, jabatan penerangan n baanyak lagi orang luar yang dijemput join program ne..kami berbuka puasa di dataran kawad..penuh dengan student ja tu dataran kawad tadi..memang bez la..yang bez nya lagi..student pompaun pakai baju kurung..lelaki pakai baju melayu..so?? macma hari raya la suda jawab nyaa..ee..siuk ! haha..pastu ada wakil student baca al-Quran juga..bez..super duper bez..huhh..after that balik bilik laa..solat maghrib..and..bla bla blaa..

haha..boring suda kalian membaca? bhaa2..oke laa..macam terlampau lah panjang pulak entry aku kali ne kan..nda perna2 suda ne bwat entry panjang2..tiba2 pulak malam ne dapat buat..ehem..*panjang kah ?*..hhu..panjang la kot..hha..bhaa..malam suda night ini..saya mau minta diri dulu..mahu merehatkan kudrat yang amat2 la penat..esok hari kulaih..lewat lagi tidur..huu..ada la orang yang tidur tyme kuliah ne..hahaha..;)

oke..nyte2 all..forgive me for any mistakes that i've doin' :)

-fazleeayu-

29 July 2011

Ramadhan is around the corner

assalamualaikum warahmatullahi wabarokatuh~

yeah..nda lama lagi puasa..yeah..lepas puasa raya..yeah..tpi..first tyme la ne sahur sendiri2..family jauh d tawau..besa umi yang kasi bangun.."kakak..bangun..sahur.." huu..sedih eh :'( sabar ja la..oke2..untuk mengatasi masalah ini..aku terfikir kan satu cara..that is..call umi la nanti tyme sahur..makan smbil on call..haa..yeah..masalah selesai..tett~

oke2..aku sebenarnya mo wish u ols..SELAMAT MENYAMBUT BULAN RAMDHAN !! harap2 puasa penuh tahun ne yaa adeq2 kecik yang belum cukup umur sekalian..jangan puasa yok2..mesti jujur dengan diri sendiri tau tyme2 posa neh * ehh..adek2 ka yang bca belog aku neh?? haha..apa2 laa..as long ada point yang kita ble ambik d cne..JUJUR pada diri sendiri..yeye..exited nya mau puasa ngan kawan2..huhu..nda sabar jugak mau raya dengan family..raya balek tawau..yeh..haha..berapa byk 'yeh' daa..haha..

ari ne jumaat..esok sabtu..lusa ahad..esok lusa isnin..esok nya UPS..naa..haha..balik dom la..suda2 la on9 tu..p study sana..haha *cakap ngan diri sendiri..tett..ow yaa..mau share sumthin ne..maths pre ups aq baru2 ne dapat highest dalam kelas tutorial...haha..berapa tu nda paya mention la kan..yg pasti A+ la..acece..haha..syukuur alhamdulillah..suma lulus..teda yang gagal//harap2 dalam real UPS dapat better than the pre..amin..

esok mo puting..cereal abes..biskut abes..makanan abes..mau p soping makanan..haha..nanti teda bikin bsahur..pastu..satu lagi mau share..ramadhan nanti d KML ne ada  bazar..yahuuu..yang lagi3 bez nay..depan blok aku..madani D..hahaha !! puas la membeli sakan juadah berbuka puasa nanti neh..haha..bhaa..masa sudah tyme..abes masa on9 suda..nda puas bha on9 d cc ne..gantung..haha..bhaa2 oke la ar..papaii :)

-fazleeayu-

17 July 2011

gaduh-

adaa ja nda betul..mesti gaduh..emo..pastu oke..pastu gaduh lagi..aii..nda sukak !!

08 July 2011

i think i will survive in this hell :D

assalamualaikum warahmatullahi wabarokatuh ~

ada hampir sebulan suda nda updet ne WD ku yang tersayang sekali..hho..akibat kekangan masa dan waktu..eh sama la tu..hha..membataskan peng'updet'an belog ne..harap maaf..sila cuba sebentar lagi..

whoaa ! i miss mau merepek-repek dalam ne belog !! OMG..recent activity pn nda tau mau cer yang mana satu suda ne..aiyoo..oke la..kita look forward denagn actvity apa yang akan aku lalui..sebagai contoh..hari sabtu ne aku akan menyertai pertandingan futsal yang bertempat di Kompleks Sukan Labuan..its an open tournament for labuan..hho..nda sangka ne ble involve dlm ne tournament..hha..ma fren, maharani yang ajak..i thought our team not in the competition bhaa..sbab kami punya boran lambat hantar kan..seklai na..tadi..maha bagi tau form kami suda d terima..and tomorow la kami akan bertanding..attention jugak d cne..kami teda training..naa..how will be the situation for tomorow ?? hha..*broken english! berterabur pun berterabur la..sebab kami join ne untuk dapat markah kokum..10% untuk ke IPTA tuu..huhu..sila jangan jelez arr guys..hhe ;)

oke lets start a new chapter in my life..UPS is around the corner..UPS means ujian pertengahan semester..sangat tidak sangka la sebab rasa mcam baru ja semalam masuk KML ne..tggal berapa minggu ja la ..ujian..huhu..masa beredar dengan sangat pantas d cne..and..i really hope that i can score well in this UPS..markah ups ne akan d ambil 10% jugak untuk d gabung kan dgn markah akhir yang laen nanti..sebagai contoh..penilaian berterusan also 10%..quiz 10%..dan pspm..70%..pspm is like the final exam for the sem la..wohoo..pray for me to get the 4.00 yaa..amin..bukan senang mau dapat 4.00 ne sbenarnya..so..d kesempatan ini..saya ingin mengucapkan tahniah dengan semua x student kolej matrikulasi yang mendapat 4.00..huhuuu!! the conclusion is..i must ! must ! and must! put an extra effort on studying here at KML !!

i think dats ol i want to share wif ol of u..and the must thing is..I MISS MY HOMETOWN !! wanna go back cepat2 ! aduyai..finally..i love you my dear..hha..*sham* ;P

-fazleeayu-

03 June 2011

LAJU

assalamualaikum warahmatullahi wabarokatuh ~

kehidupan d KML sgt2 bz..suma kena rush..and suma mesti laju..aku pn terpaksa buat entry btajuk laju..jadi taip pn laju..kasi abes entry ne pn laju2..haha..i miss all my frens !! all my family !! dlm masa aq study d KML ne..mungkin da byk masa lagi la mau updet belog nekesian..tpi aq try la..huhu..yg penting..apa yang aku mau share ngan kamu urang sumaa..hidup d KML ne so far so g0od..bez !..that's ol..lebiu guys..thx for following my ordinary belog..ngee :]